Un marinar din Egipt, pe nume Mohammed Aisha, a ajuns să trăiască o adevărată dramă. De mai bine de patru ani, acesta locuiește singur pe o navă cargo abandonată.
„Sunt ofițer al navei MV Aman și sunt la bordul navei din mai 2017. Trebuie să înot până la țărm odată la 2-3 zile ca să-mi încarc telefonul și să-mi cumpăr apă și mâncare. Vă rog să mă ajutați”, povestește Mohammed Aisha.
Cel mai ghinionist marinar
Nava lui a fost reținută în 2017 din cauza expirării certificatelor și echipamentelor de securitate. Un tribunal din Egipt l-a desemnat paznic legal al navei. El spune că a semnat ordinul fără să știe ce înseamnă acest lucru, relatează BBC.
De atunci, nava a fost abandonată la țărm, fără ca aceasta să aibă curent electric. Autoritățile portuare i-au confiscat lui Aisha pașaportul sirian, din acest motiv nu poate pleca din Egipt înainte ca nava să fie vândută sau să-și găsească un înlocuitor.
„E ca și cum ai sta singur într-o închisoare timp de 4 ani. E plin de rozătoare, uneori sunt multe insecte – muște, țânțari. Nu vezi nimic, nu auzi nimic. Mi-am pierdut mama acum doi ani, nu o să mă mai vadă niciodată din cauza acestei nave blestemate. Nu vreau decât să merg acasă, la familia mea”, a mărturisit marinarul, într-un apel video pentru BBC.
Cazul lui Mohammed Aisha nu este unul singular. Tot mai multe nave sunt abandonate în ultima vreme, fiind peste 250 de astfel de povești pe glob.
”Fără apă și electricitate”
Situația lui Mohammed este însă mai gravă decât în majoritatea celorlalte cazuri.
„E o situație nedreaptă, nimeni nu poate accepta așa ceva. Mohammed a fost uitat la bord? Proprietarul a abandonat nava, asta a fost decizia lui. Tribunalul din Egipt l-a numit pe Mohammed paznic legal. E singur la bord, fără apă și fără electricitate”, spune Mohamed Arrachedi, reprezentant al Federației internaționale a angajaților din transporturi.
Proprietarul navei spune că a încercat să-l ajute pe Mohammed.
„Nu pot forța un judecător să renunțe la decizia de a numi un paznic legal. Și nu am găsit pe nimeni de pe planeta asta care să-l înlocuiască, deși am încercat. Cred că după ce a semnat ordinul, e pe cont propriu”, a spus un reprezentant al companiei Tylos Shipping and Marine Services.
Informaţiile publicate de wavenews.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.